tiistai 10. joulukuuta 2013

Ennakkoluuloista urheiluun

Kävin tässä yhtenä kertana kuntosalin tanssitunnilla.

Asia, joten olen vältellyt viimeiseen asti. No ok, olen käynyt zumbassa mutta se on eri asia. Jokainen ymmärtää sen eron tanssituntiin?

Tuolloin oli kaksi puolen tunnin mittaista "tuntia", ensin lattareita ja sitten strip aerobicia. Kyllä, luitte oikein. Menin vähän siksi, kun ei oikein muutakaan ollut tarjolla. 

No, se lattaritunti oli aika kauheaa. Tämä siis näin lattareita tanssineen näkökulmasta. Ihan hauska setti noin sykkeen nostatuksena, mutta käyn ehkä jatkossakin zumbassa mielummin. Mutta, se strip aerobic... Ei ole ollut hetkeen niin hauskaa. Siis puhtaasti hauskaa. Tunnilla jumppailtiin painotankoa käyttäen, you do the math. Tehokasta, tuli kuuma, tuli ilo tekemiseen pitkästä aikaa. Yllättävää. Tosin, ei ehkä kannata reilun kolmen vuoden treenitauon jälkeen tehdä niitä haarahyppyjä ihan samalla uskolla kuin balettivuosina. Nyt on muistona lievästi nokkiinsa ottanut takareisi. Pikkurevähdys on kuitenkin pientä jos vertaa kipeäytyneisiin hymyilylihaksiin. 



Olen huomannut salilla käydessäni, kuinka paljon ennakkoluuloja olen kantanut mukanani siitä, minkälaista kuntosalilla oikein on. Varmaan samanlaisia tuntemuksia on aika monella, eri asia mihin lajiin sitten suuntautuu kenelläkin. 

Ennakkoluulot eivät saisi estää tekemästä. En ehkä jatkossakaan käytä kuntosalini tanssitunteja hyödyksi, koska kaipaan tanssimiselta ihan erilaista ulottuvuutta. Strip aerobiciin voisin tosin mennä uudelleenkin ihan hysteerisyyden nimissä. Ei kannattaisi ottaa itseään niin vakavasti. Elämässä on paljon asioita, jotka osoittautuvat hyviksi kun antaa niille mahdollisuuden.

Mitä liikuntamuotoa tai kuntosalituntia te olette lähtökohtaisesti vihanneet kunnes kelkka kääntyi? Vai ovatko kaikki ennakkoluulot osoittautunett todeksi? Minä käyn aina toisinaan edelleen body pumpissa

EN: When you get older, you should definitely make more time for stretching. 

3 kommenttia:

  1. Olin sitä mieltä, että body pumpissa ja muissa ryhmäliikuntatyyppisissä tapahtumissa en viihdy, mutta nyt pari kertaa käyneenä (kaverin yllyttämänä) oon jäänyt body pumppiin ihan koukkuun.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä että löytyy omanlaista, mielekästä tekemistä...
      Itse en pysty body pumpin kohdalla jäämään koukkuun, mutta on hyvä mennä välillä mukavuusalueen ulkopuolelle.

      Poista
    2. Olen samaa mieltä, sillä usein on näin: http://www.imgrind.com/wp-content/uploads/2013/06/wherethemagichappens.jpg

      Poista