sunnuntai 3. marraskuuta 2013

Vanhasta uutta; paidasta neuletakki

Tiedättekös, kun joskus vaan ei saa aikaan. Tämä projekti on pyörinyt toteutuslistalla siitä asti, kun näin Kalastajan vaimo- blogissa ohjeen tähän simppeliin neuletakkiin. Eli näköjään elokuusta... no, parempi myöhään kuin ei ikinä. Ja nythän se kylmyyskin vasta alkaa iskeä kasvoja vasten.

Olen muuten seurannut tuota Johannan blogia ihan alusta asti ja inspiroidun aina paljon hänen itse tekemistään jutuista. Vaikka olen ihan eri elämäntilanteessa (enkä edes oikein ollenkaan MeNaisten kohderyhmää...), niin silti olen pysynyt kelkassa mukana. Ja tästäkin ohjeesta siis häntä kiittäminen, en kyllä tajua että miten tämä ei ole itselle tullut mieleen.

Tarvitset siis vanhan villaneuleen, mittanauhan, sakset ja ompelukoneen (toki käsinkin voi tikata jos hermo riittää).



Kaikessa yksinkertaisuudessaa neule siis leikataan etupuolelta keskeltä kahtia (mittaa reunoista keskikohta tasaisin välimatkoin ja tee itsellesi merkit jotta menee suoraan) ja reunat huolitellaan ompelukoneella. 

Itse käytin projektiini vanhaa Hennesin LOGG-neuletta. Paidassa on hyvä materiaali, se on pääasiassa villaa, mutta sen malli ei jotenkin enää miellyttänyt itseäni. Nyt vaate saa taas uutta käyttöaikaa ja minä kaipaamani perusvillatakin pitkänmallisena.

Kuvia tästä päällä saan toivottavasti ensi viikolla, kun suuntaan kohti Jyväskylää. Pieni vaiva, parempi mieli <3

EN: DIY Cardigan inspired by Kalastajan vaimo. More pictures coming soon...

EDIT 18.11.2013: Kuvia valmiista neuletakista täällä / More photos here!

2 kommenttia:

  1. Oooh näyttääpä ihanalta!! Kuvia lopputuloksesta vaaditaan :)))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Harmittavasti mun hovikuvaaja huitelee jossakin rannikkoeuroopassa... mutta kysyn äidiltä jos hän jaksaa ottaa parit räpsyt.

      Olen itsekin yllättynyt miten pienellä vaivalla sain tämän aikaan... jos ei siis lasketa sitä parin kuukauden pohdinta aikaa vaivaksi.

      Poista