maanantai 27. toukokuuta 2013

Nyt se olis sitten tässä. Tässä ja nyt.

Hei kuomaset,

Olen lomalla.

Tulin hetki sitten kampaajalta ja olen muuttunut hiukan harmaahapsisemmaksi. Ajattelin, että murheet saavat näkyä enää korkeintaan tukassa :) Noei, uusi väri on tosi kiva, katsotaan jos saadaan tänne kuvaakin jossain kohti. Olen niin lomafiiliksissä, ettei edes haittaa että otsakin on vähän värjätyn oloinen... eiköhän se siitä parissa päivässä.

Eilen keli oli mitä mainion ja huristelin pyörällä ympäri Tamperetta valokuvaamassa. Ihanaa kun ei ollut kiire mihinkään. Puin silkkimekon, ei ollut kylmä ilman takkia. Pysähdyin jätskille ja välillä talutin pyörää ettei maisemat menneet liian lujaa ohi. Illalla menin vielä Pyynikille istuskelemaan ja katselemaan järveä. Suomen kesä on ihan valloittavan kaunis.



Lomanaloitusmusiikkina just nyt toimii Haloo Helsinki:

Ja vielä joskus taivaanlaivaan mä vaivatta daivaan,
Mutta tänään kaiken paskan tieltä pois raivaan
Ja nautin mun elämästä,
Tästä jäätävän lyhyestä.

Helsinkiin olen tästä sopivasti menossakin. Yhden parhaan kamun luo. Tämä loma olkoon täynnä hyvää oloa ja suomirokkia. Sivistyä ehtii sitten syksyksikin.

Nauttikaa viikosta!

sunnuntai 26. toukokuuta 2013

Kaikki lempivaatteet yhdessä kasassa

Yksi päivä oli sellainen, kun en osannut päättää mitä olisin pukenut.

 Puin sitten kaikki tämän hetkiset lempivaatteeni päällekäin.







































Neuletakki on MUKA VA:n ja ansaitsee kyllä enemmänkin huomiota.

Loma on käynnissä. Toivottavasti ei tarvitse kerrostaa ihan noin paljon seuraavaan kolmeen viikkoon. Aion myös ottaa ilon irti siitä, kun ei tarvitse miettiä että onko joku vaate sopiva vaikkapa työympäristöön. Puen just mitä lystään :)

EN: My new favorite cardigan from Finnish brand MUKA VA. Love it! I think that I found a brand that's completely me. Do you know what I mean? That feeling when you have hard time deciding which peace to buy because you love everything that you see :)

lauantai 25. toukokuuta 2013

Siivouspäivä

Sisko lähti. Asunnossa tuntuu olevan enemmän tilaa, mutta vähemmän rakkautta.

Olen siivonnut ja pessyt pyykkiä. Aamulla käytiin vähän kaupungilla, paperilyhtyjä hankkimassa ja Marimekolla. Marimekon tytöt antoivat matkaan kukkasia, tuli kiva mieli. Laitoin ne limpparipulloihin, hyvin toimivat maljakkoina nuokin.



Olen huomannut, että asuntoni muistuttaa enemmän sitä Huvikumpua kuin skandinaavista ja selkeää pikkuyksiötä. Hyvä se on näinkin.

Nyt kohta suuntaan nokkani kohti lohtuseuraa etten aivan masennu. Nyt on kuitenkin loma, aurinko paistaa ja elämä on ihanaa <3

P.s Sisko ehkä jatkaa vierailujaan täällä toisinaan. Siis blogissa, ei ainoastaan Tampereella :).  Kirjoittelee Jyväskylästä käsin sitten, tai milloin mistäkin.

EN: Fresh flowers and clean appartment. Great way to start my weekend.

perjantai 24. toukokuuta 2013

Viimeistä viedään

Sisko täällä :)

Kevät on hurissut hurjaa vauhtia ja yhtäkkiä onkin jo aika viettää viimeistä päivää Tampereella. Siis näissä merkeissä. Samaan aikaan hyvin kutkuttavaa, onnellista ja haikeaa. Kutkuttavaa on palata kotiin, onnellinen olen siitä, että koulu on ohi, haikeutta tuottaa tavaroiden pakkaaminen ja isosiskon luota lähteminen.



Kevät on ollut aivan mahtava. Olen oppinut paljon uutta, huomannut osaavani kaikenlaista ja viettänyt mitä parhainta aikaa sekä Iduskan kanssa että työympyröissä, mitä parhaimmat tyypit myös siellä. Toisaalta on myös ihana mennä kotiin. Tästä alkaa samalla parin viikon loma, josta aion nauttia täysin rinnoin. Mahtavaa päästä myös pitkästä aikaa ulkomaan matkalle.

Eniten odotan kuitenkin sitä Suomen kesää (ehkä tullut täälläkin jo esille). Mökkisaunaa, grillausta, juhannuskokkoa, auringonottoa laiturilla, mansikoita, piknikkejä ja valoisia öitä. Pisamat on jo nassussa, joten tästä on hyvä jatkaa. Uudet kujeet ja kuviot, täältä tullaan! :)







torstai 23. toukokuuta 2013

Kohta kaksi vuotta

Olen aiemminkin kertonut täällä, että minulla on kummityttö. Hämmästelen tässä juuri ääneen, että onko tuo lapsukainen ollut elämässäni jo kaksi vuotta... ja niin se taitaa olla, melkein.

Melkein kaikista raastavinta siinä, ettei asu samassa kaupungissa vanhojen ystäviensä kanssa, on se ettei näe lapsien kasvavan joka päivä. Omaankin ystäväpiiriin on lapsia jo tupsahdellut muutama ja olisi tietty ihanaa olla todistamassa heidän uusimpia sankaritekojaan. Aikuiselle voi aina selittää että kohta nähdään taas. Onneksi oma kummityttöni on melkoinen rämäpää, joka ei ainakaan vielä vierasta tai muutenkaan käytä aikaansa turhaan ujosteluun.



Tyttö täyttää vuosia juuri, kun olen itse poissa Suomesta. Olen kuitenkin menossa loman alussa kotikaupunkiin, joten lahjavalmistelut ovat alkaneet. Eurooppalaiselta ruokatorilta löytyi tuollainen hauska puujuna, jonka vaunuista pystyi itse kokoamaan haluamansa nimen. Peltinen karuselli rasia löytyi kirpputorilla, sitä ajattelin käyttää niin sanotusti pakettina. Katsotaan mitä muuta keksin. 

Mielestäni lahjan ei tarvitse aina olla se uusin, kallein, hienoin tai teknisin. Oman kokemukseni mukaan lapset pitävät merirosvojen tapaan niistä aarrearkuista.

tiistai 21. toukokuuta 2013

Ruuanlaittofilosofiani, osa 1



Sisko: Mietin, että viikonloppuna voisi olla ruokana sitä itse tehtyä pitsaa.

Minä: Mietin samaa. Siksi jätin sitä tomaattimurskaakin kun tein sen keiton...
Minä:.. meillä on myös sitä pitsajauhoa. Suhtaudun siihen kyllä hyvin epäilevästi.
Minä: sitä pitsajauhoa, josta siis kuulu tehdä vaan pitsaa.

Sisko: ?

Minä: Niin kun normaalisti teen ihan normaalista jauhosta. Mutta viimeksi ostin sitä pitsajauhoa testiin.

Sisko: No mikä siinä sitten oli vikana?

Minä: No.. entiiä. Tai se oli jotenkin outoa. Tai ettei se oikein toiminut. Tai että siinä oli siis ohje, mutta en tietenkään tehnyt sen mukaan...

maanantai 20. toukokuuta 2013

Kesän kuumat trendivinkit: hanki hauskat kalsarit






Meinattiin oikeasti sortua ja ostaa kaikille eri väriset :)

Suomen kesää ajatellen, ei yhtään huonompi idea.